vineri, 22 august 2008

Sunt sau nu OM ?

A fi sau a nu fi? Ce intrebare stupida ar spune unii...dar e de inteles...a gandi sau a nu gandi?
Pai aici e drama!Multe persoane se rezuma la instinct, si prea multi oameni renunta la maretul statut de a fi OM !
Adica fiinta care gandeste, care e capabila de rationament, care isi poate da seama ce inseamna bine si rau, de aceea nu-mi pot condamna catelul ca m-a muscat aparandu-si mancarea....nu avea de gand sa i-o iau dar...il inteleg.

Si deci, de ce renunta aceste fiinte la statutul de oameni?!? Pai poate inconstient, poate cu buna credinta . La ce ma refer cand spun ca "renunta"?!?!?! Pai la faptul ca a UCIDE te face animal,te face bestie, te face primata!
La faptul ca prin a lovi un copil nevinovat, chiar si vinovat fie el, iti "tai craca de sub picioare",cum spune un proverb, findca admiti si demonstrezi celor din jur ca ai un IQ subunitar ,ca nu esti capabil/a de mai mult, dovedind astefel ca esti, cum spuneam mai sus: un animal ,o bestie, o primata!
La faptul ca cauzezi suferinta voluntar pentru cei din jurul tau pt parintii tai, pentru familia ta, pentru prietenii tai, pentru colegii tai...findca tu iti doresti atentie si crezi ca la 13 ani ai PROBLEME ata de grave incat merita sa te sinucizi, pe cand prin actiunea ta tu ii ranesti enorm pe cei din jur prin propria-ti prostie de a-ti lua viata care e cel mai frumos lucru ce exista in universula asta ingust, deci esti : un animal, o bestie, o primata!
La faptul ca iti distrugi sanatatea fizica si psihica prin consumul de droguri(alcoolul nu e atat de nimicitor consumat cu precautie). Furi si dai in cap pt urmatoarea ta doza spre "cer", care, inca speri ca va fi la fel ca si prima data, dar care nu va mai fi la fel niciodata si incercand sa ajungi acolo te distrugi pe tine in primul rand si pe cei dinjurul tau totodata! Deci esti: un animal, o bestie, o primata !
As mai putea insira nenumarate metode de a deveni "un animal, o bestie, o primata" doar ca nu mai vreau ....nu mai vreau sa-mi aduc aminte de violuri, atentate cu bomba si altele...imi spun NU si reprim totul intr-un sertaras al mintii mele care e deja plin,dar le impatur frumos ca pe niste hainute de casmir pufos si moale si le tin acolo sub cheie, findca alta scapare nu am...doar nebunia ...POATE !
Si atunci cine e om te intrebi...pai nu stiu...ce inseamna sa fi om?? Cineva spunea ca "Omul e fiinta care ar trebui sa aiba rusine". In ziua de azi copiii stiu ce e rusinea? Sau in ce consta ea? Sau e o rusine sa iti fie RUSINE? ?Nu mai inteleg sincer!Sa incercam sa ne gandim , impreuna, cand ne-a fost ultima data rusine...pai mie mi-a fost acum cateva saptamani, cand i-am vorbit urat mamei...findca m-a rugat sa o ajut cu ceva desi stia ca am alte planuri...si m-am enervat si am injurat...urat de tot...si pe moment a fost bine...chiar m-am simtit satisfacuta...dar cand am ajuns acasa cu totul alta poveste...mama era amarata si suparata ca fiica ei(singura ei fiica...unicul ei copil)a injurat
urat si i-a vorbit pe un ton plin de nesimtire si aroganta...care m-a facut sa ma simt grozav...dar care nu a mai fost la fel de grozav mai tarziu...si da!! mi-a fost rusine!! Tie?? Cand ti-a fost ultima data rusine?Te-am pus pe ganduri?? Eh , atunci e de bine !
Sa iti ceri scuze:"Te rog iarta-ma , am gresit si voi incerca sa nu-mi repet greseala...crezi ca ma poti ierta vreodata??" Cam asa ar suna o scuza venita din adancul inimii,una care vrei cu toata fiinta ta sa iti fie acceptata, si care speri sa stearga urma greselii tale iar cu timpul sa fie de tot uitata...findca chiar iti pare rau...Dar ai spus-o vreodata?? Eu da...sper ca si tu! Dar vai, se pare ca e o rusine sa iti ceri scuze findca admiti ca ai gresit....iar din orgoliu excesiv nu poti sa o faci!!Si nu spui nimic chiar cu pretul de a pierde pe cineva drag! Nu o spui si gata! Dar vai, admiti ca ai gresit?? Adica admiti ca esti om si gresesti?Ce greseala cumplita! Am uitat ca suntem animale ,bestii si primate! Cum am putut?Urat din partea mea! Sa nu admitem niciodata ca avem o latura mai "soft"! never ever! Ar fi ca si cum ai spune ca omul gandeste!Ce insultaaaa!
Cum spuneam, NEVE EVER !

Un comentariu:

  1. Mai intai m-am amuzat putin de repetitia "o bestie, o primata" -si mie imi place mult-, apoi m-am recunoscut acolo si-am fost nevoit sa schimb tonul. De multe ori prefer sa-mi recunosc latura de primata decat sa le cer. Nu-mi place nici sa le primesc, probabil tot orgoliu' meu de primata.. Bafta cu blogu', o sa-l urmaresc. Salutari din Sibiu! A, btw, am votat. \m/

    RăspundețiȘtergere