vineri, 27 noiembrie 2009


Soni

                                 De Andrei Ruse

Editura: Tritonic

Pret: 32 ron

Roman beletristica

 

Nu e nevoie de o introducere elaborata pentru a te face curios sa citesti aceasta carte, cu o tema originala care te tine cu sufletul la gura, de aceea e mai bine sa citesti inceputul ei cutremurator care nu lasa urma de indoiala ca Andrei Ruse este unul dintre scriitorii valorosi care merita cititi si recititi:

“Ma cheama Sonia. Am 26 de ani, cancer la stomac si inca sase luni de trait. Te-ai gandit de o mie de ori la primul lucru pe care l-ai face daca ai sti ca o sa mori curand, nu? Dar esti linistit, n-o sa ti se intample tocmai tie. Ai un destin maret. Astepti o minune, stii ca o sa vina pentru ca asa se termina toate filmele americane. Viata mea o ia razna. trebuie sa imi schimb sistemul de valori despre tot ceea ce ma inconjoara. reguli noi. Intrebari noi. Poate cel mai important, cautarea unui sens al propriei mele existente. Trebuie sa stiu ca n-am trait degeaba, ca n-am fost doar un alt personaj sec din cele peste sase miliarde. Boala mi-a deschis ochii. Nu conteaza cand mori pana la urma. Asa ca le-am incercat pe toate. Ai sa vezi. Sex, droguri, tratamente… am intalnit o gramada de lume. Ba chiar am reusit sa ma indragostesc. De un barbat diagnoticat cu HIV. O relatie total diferita despre ce ai crede tu ca e intr-o relatie.”

Romanul a cunoscut un success enorm inca de la inceput, tirajul initial de 1000 de romane fiind epuizat inca de la inceput, acest lucru datorandu-se in mare masura modalitatii inedited si originale de promovare, “Soni” fiind prima carte romaneasca cu trailer si book-blog.

Cartea  e scrisă cu litere mici şi te face să te simţi ca acasă în paginile ei. Autorul cărţii, pune o întrebare în mintea Soniei, odată cu vestea bolii ei. “te-ai gândit de o mie de ori la primul lucru pe care l-ai face dacă ai şti că o să mori curând, nu?”. Asta o frământă şi pe soni şi pe tine ca şi cititor când începi să o înţelegi. Probleme, situatii inedite si experiente noi, toate acestea au loc in viata personajului principal intro durata foarte scurta, cu o intensitate maxima.

Un roman care merita sa-i parcurgi cele 256 de pagini pentru a vedea o alta perspectiva asupra vietii, pentru sinceritatea ei şi pentru realitatea pe care o evocă. Aceasta carte este disponibila unui public larg de cititori datorita stilului lipsit de prejudecati in care se incadreaza.

Recomand aceasta carte tuturor, fiind usor de citit la scoala, in pauze, in ore, in tramvai, autobuz, la munca sau in timpul liber. “Soni” se numara printre cartile mele preferate si pot afirma cu tarie ca merita timpul si  efortul financiar pentru ca nu veti fi dezamagiti.

 

2 comentarii:

  1. hai sa zic si ai ceva..
    desi dupa ce am terminat cartea, am fost foarte dezamagita, daca stai s-o gandesti, iti dai seama ca ai invatat ceva din ea. sau cel putin ca ti-o dat de gandit.
    cred ca de asta merita :)
    cititi-o!

    RăspundețiȘtergere
  2. succes in viitoarea ta cariera in presa! altceva, nu mai am ce sa zic...

    RăspundețiȘtergere